Kategória: egyéb

Tavaly óta már a YouTube magyar felhasználói is tudnak pénzt keresni videóikkal.

2012 márciusában indult el a YouTube lokalizált, Magyarországra hangolt szolgáltatása. Eleinte csak egyedi megállapodások útján lehetett partnerré válni, szeptember óta azonban bárki elindíthatja a saját csatornáját, és könnyűszerrel pénzt is kereshet videóival.

Külföldön már bejáratott

Külföldön ez már működik, elég csak a koreai PSY-ra és a Gangnam Style-ra gondolni: az énekes a YouTube-nak köszönhetően vált szupersztárrá. De említhetnénk kevésbé közismert sztorikat is. Ilyen például a londoni Jamal Edwards, aki azok után, hogy két iskolából is eltanácsolták, és a BBC-nél még teafőzőnek sem alkalmazták, a YouTube-nak köszönhetően milliomos lett. Eleinte környékbeli rappereket filmezett, mára pedig egy többemberes vállalkozást vezet, és 2012-ben felkerült a leggazdagabb angol fiatalok listájára.

De felhozhatnánk példának a KotletTV lengyel házaspárját is, akik konyhájukból házi stúdiót alakítottak, és kizárólag YouTube-csatornájukból élnek.

Itthon még csak épp elkezdődött

Magyarországon még nem beszélhetünk a YouTube-sztárok koráról. A lehetőség persze mindenki előtt ott áll.

Noémi, a Nojko blog YouTube-csatorna tulajdonosa például smink-, öltözködési és szépségtippek terén nyújt tanácsokat követőinek. A 23 éves egyetemistának már 2800 követője és 360 ezres nézettsége van. Attól még messze jár, hogy a videókból komoly bevételre tegyen szert, ennél lényegesebb a megszerzett kapcsolati tőke. A videóira egyre több cég is felfigyelt, akiktől termékeket kap. Így nem a saját pénzén kell alapanyagokat vásárolnia, és olyan sminktippeket is megmutathat a követőinek, amikre egyébként nem lenne lehetősége. Aktív promócióra nincs is szüksége, a csatorna híre ugyanis szájról szájra terjed.

Ugyanez a helyzet Szirmai Gergővel is, a Hollywood Hírügynökség YouTube-csatorna tulajdonosával. A filmkritikákkal foglalkozó oldal eredetileg egy egyetemi gyakorlatra készült, mostanra több mint hétmilliószor nézték meg, és 65 ezren követik. A videoblogger sem él meg a YouTube-ról befolyt összegekből, de mint mondta, megrendelésekre és értékes kapcsolatokra tesz szert.

Milliók a YouTube segítségével

A dél-koreai PSY 1,2 milliárdos nézettségű klipjével, a Gagnam Style-lal durván 870 000 dollárt (188,5 millió forintot) keresett. A „Charlie megharapta az ujjam” című házivideót mintegy 480 milliószor nézték meg, a készítőknek több mint 100 millió forintnyi bevételt hozott.

TI & MI vetélkedő

Iskolánkban először került megrendezésre a TI & MI vetélkedő, melynek lényege, hogy a tanulóink a tanáraikkal játékos formában mérhették össze erejüket.

Különböző próbákon kellett helytállni: táncparódiák, célbalövés, ének, improvizáció, kötélhúzás, stb. Nem csak a vetélkedőben résztvevők szerepe volt fontos, hanem a csapatok szurkolótáboráé is.

Az izgalmakban bővelkedő versengést az iskola dolgozóinak csapata nyerte, ám a diákok is megállták a helyüket.

Az ötlet gazdája, szervezője, igazgatóhelyettesünk Krekk Mária.

 

Helyesírási verseny I. forduló

helyesírásIskolánk ebben a tanévben vette fel belső versenyei közé a helyesírási versenyt. Nagy örömünkre szolgált, hogy már az első alkalommal ilyen szép számban jelentkeztek tanítványaink erre a megmérettetésre.

Az első forduló tesztanyagát 2012. október 25-én töltötték ki a versenyzők. Mivel ez is egy több fordulóból álló verseny, Gajdácsi Andrea tanárnővel együtt úgy gondoltuk, hogy weboldalunkon is közzé tesszük tanítványaink eredményét. Ösztönözve erre mindenkit, hogy csatlakozzon versenyünkhöz, vagy  ne hagyja abba a versenyzést. Tovább →