Oktatási rend 2021. január MÓDOSÍTOTT!

Értesítjük iskolánk Közösségét és minden érdeklődőt a 2021. január hónapban alkalmazott tanítási rendről:

A koronavírus elleni védekezés érdekében, a kormány rendelete alapján továbbra is – visszavonásig – teljes körűen fenntartjuk távoktatási rendszert.

Az új év első munkanapja: 2021. január 4. hétfő, távoktatási rend szerint.

 

A kormányzat döntése alapján a TÁVOKTATÁST 2021. JANUÁR UTOLSÓ MUNKANAPJÁIG FENNTARTJUK!

A február hónap oktatási rendjével kapcsolatosan várjuk a kormányzat január végén esedékes döntését.

A további információszerzés érdekében kérjük hetente figyelje honlapunkat és Facebook oldalunkat!

  • Központi szám: +36-36-516 068; titkarsag@iqpont.hu
  • Igazgató: Molnár György +36-30-9452585; igazgato@iqpont.hu
  • Igazgatóhelyettes: Balogh Balázs +36-20-9551066; helyettes@iqpont.hu

Szociális segítő

Kedves Szülők, Pedagógusok, Diákok!

Fontosnak tartom, hogy mind higgyünk abban, hogy hamarosan minden jóra fordul! Ehhez összefogásra és fegyelemre is szükség van most!

Kérem, hogy mindenki a tőle telhető módon teljesítse kötelességeit, ha bármiben segítségre szorul, ne habozzon kérni azt.

Feladatom továbbra is az információnyújtás, tájékoztatás az elérhető szociális szolgáltatásokról, tanácsadás probléma (akár iskolai, akár otthoni) esetén, valamint továbbirányítás más illetékesek felé, amennyiben ez szükséges.

Összegezve, ha valaki úgy érzi, dilemmái vannak önmagával, vagy a környezetével, nem tudja kezelni a konfliktusait, elakad a tanulásban, vagy szociális jellegű gondjai támadnak, keressen bizalommal.

Az intézmény szociális segítőjének neve: Petronella

Elérhetősége:

  • Telefon: +36-70-507-9389
  • E-mail: csgyjkozpont@gyermekjoleteger.hu
  • Fogadónap: minden kedden 10.00-14.00 óra között és szerdán 14.00-16.00 óra között. A személyes megkeresés előtt a telefonos időpont egyeztetés szükséges!

GYERMEKJÓLÉTI ÉS BÖLCSŐDEI IGAZGATÓSÁG CSALÁD- ÉS GYERMEKJÓLÉTI KÖZPONT

Az óvodai és iskolai szociális segítő tevékenység egy speciális segítségnyújtási forma, mely a szociális munka etikai kódexét betartva, a szociális munka módszereinek és eszközeinek felhasználásával támogatja a gyermeket, a gyermek családját, az iskola, óvoda és kollégium pedagógusait és alkalmazottjait, a jelzőrendszer egyéb tagját (pl. iskolaőr, iskolai védőnő) elsődlegesen a nevelési-oktatási intézmény helyszínén, de ettől eltérően feladathoz és programhoz illeszkedően más helyszínen is.
Az óvodai és iskolai szociális segítő tevékenység célja az óvodás- és iskoláskorú gyermekek, tanulók –

  • – sikeres előmenetelének támogatása,
  • – családban történő nevelkedésének segítése,
  • – egészségfejlesztése,
  • – veszélyeztetettségének megelőzése, kiszűrése,
  • – a kialakult veszélyeztetettség megszüntetésében való közreműködés, illetve
  • – a szociális, oktatási és egészségügyi ágazat szereplői közötti szoros együttműködés kialakítása és fenntartása.

Ki a segítő?

Az óvodai és iskolai szociális segítő olyan – óvodában, iskolában és kollégiumban tevékenykedő – segítő szakember, aki elsődlegesen a gyermekek, tanulók veszélyeztetettségének megelőzésében, szociális és kommunikációs, illetve a tanulmányi kötelezettségeik teljesítéséhez szükséges kompetenciáik, készségeik fejlesztésében, egészségfejlesztésükben működik közre. Segíti a gyermekek korának megfelelő nevelésbe és oktatásba való beilleszkedését. Részt vesz a gyermeket a tanulmányi előmeneteléhez, későbbi munkavállalásához kapcsolódó lehetőségei kibontakozásában. Segíti a gyermek családját és a gyermeket a nevelési problémák esetén, valamint a gyermek óvodai és iskolai életét érintő nehéz élethelyzetek vonatkozásában. Közreműködik a gyermek és a szülők vagy a szülők és a pedagógus közötti konfliktushelyzetek feloldásában. Aktív résztvevője a gyermekvédelmi jelzőrendszer működtetésének. Ennek keretében segíti a gyermek tanulmányi kötelezettségeinek teljesítését akadályozó tényezők észlelését és feltárását, prevenciós eszközök alkalmazásával a gyermek veszélyeztetettségének kiszűrését. Elősegíti, hogy a nevelési-oktatási intézmények jelzőrendszeri szerepvállalása hatékonyabbá váljon. Tevékenysége során a szolgáltatásnyújtás helye szerinti intézményben a gyermekek, tanulók felügyeletéről az egyéni szociális szolgáltatások megvalósításának ideje alatt maga gondoskodik.

Elindítottuk távoktatási rendszerünket

A magyar oktatási rendszerben 2020. március 16-tól elrendelt Távoktatást megvalósító elektronikus tanulási rendszerünket a Moodle nevű, kifejezetten erre a célra kifejlesztett szoftverrel alakítottuk ki. Az ilyen rendszereket idegen kifejezéssel E-learning rendszernek nevezik.

A szoftvert évek óta használjuk, eddig kísérleti jelleggel, jellemzően informatikai orientáltságú osztályokban illetve az informatika alapú órákon. Az országosan kialakult helyzet miatt használatát minden tantárgyra kiterjesztjük.

Számos tanulónk már eleve tagja a rendszernek, megismerte alapfokú használatát és képes használni  azon a szinten, amire a most következő időszakban szükség lesz.

Ennek a rendszernek óriási lehetőségei vannak a távoktatás professzionális megvalósításában, mi azonban – megfelelve az országos elvárásoknak – egyelőre csak alapfokon kívánjuk alkalmazni, így tanulóinknak és tanárainknak nem sokkal lesz nehezebb dolguk, mint megírni egy gmail levelet, vagy a Facebook oldalukat kezelni.

A rendszer rendkívüli előnye, hogy a tanulói és tanári tevékenység naplózott és nyomon követhető.

A felhasználáshoz az útmutatót folyamatosan dolgozzuk ki, hogy azok is tudják a rendszert használni, akik még sohasem látták azt, vagy korábban megszerzett tapasztalatuk a múlt ködébe veszett.

Reméljük, hogy a rendszer alkalmazhatóságát felismerik és megkedvelik. Sok sikert!

Az útmutatóhoz ide kattintva jut el (Főmenü > Távoktatás).

Balogh Balázs
Webmester

1 2